Cloud Verze 2.0.38
29.06.2022
Starší NovějšíNový panel - Přehled zadání
Přibyl nový panel Přehled zadání, ve kterém jsou informace ze Zadání a Nastavení výpočtu. Jedná se o informace ze spočteného plánu.
RK - výběr záložky po Vykreslení
Uživatel si může u tlačítka Vykreslit nově zvolit, která záložka se mu po vykreslení křivek zobrazí. Fenix si tuto volbu pamatuje pro další použití.
RK, SP - Priority - nastavitelný požadavek poměru
V RK záložce Priority a v SP záložce Optimalizace jde nově nastavit požadavek poměru - TRP, GRP, Cena, Stejně jako optimalizace. Doposud se Poměr vždy udával v aktuálním optimalizačním kritériu.
RK, SP - výpočet pro rádiové sítě
Ve strategickém plánování lze nově počítat s rádiovými sítěmi. Rádiovou síť tvoří skupina rádií, která má definovanou fixní cenu v NP. Při investici do rádiové sítě se ve všech podrádiích nakoupí stejný počet reklamních bloků. Tedy, pokud nakoupíte 10 reklamních bloků v rádiové síti (investovaná cena či rating odpovídá 10 blokům), tak těchto 10 reklamních bloků poběží na každém rádiu v síti. Dostupný prostor pro investici do sítě je počítaný z rádia v síti, které má nejmenší počet dostupných plánovaných bloků (podobně, jako by skupina měla nastavený bundle se stejným poměrem investice do všech médií v síti).
CMPA - výpočet pro rádiové sítě
V CMPA lze také nově počítat s rádiovými sítěmi. Rádiovou síť je možné si nadefinovat na druhém listu v Excelu podobně jako skupinu webů (v prvním sloupci je název sítě, v druhém jednotlivá podrádia oddělená středníkem). Pokud vyplníte v Excelu spot v rádiové síti, tak to znamená, že tento spot byl odvysílaný na všech podrádiích sítě v daný čas. Reach a rating spotu je tedy napočítaný na všech podrádiích.
SP - nové ukazatele CPRP a CPRT
Do SP byly přidány nové ukazatele CPRP - cena za reachový bod a CPRT - cena za zásah tisíce osob v CS. Počítají se pro reach 1+.
SP - více období
Přidána možnost počítat SP pro více období. Období je možné navolit podobně jako v RC, ale u každého daypartu je pak možné navolit období zvlášť. Ve Výstupu přibyl odpovídající sloupec, který zobrazuje období vybrané na Zadání. Z výstupu SP, kde je použito více období, nelze vytvářet RC a DP.
SP, PA - nový ukazatel - Relativní průměrná frekvence
Do SP a Seskupení dle ukazatelů v PA byl přidán nový ukazatel Relativní průměrná frekvence, která udává průměrný počet zásahů lidí, kteří byli zasaženi alespoň jednou. Lze vidět také v okně Efektivního reache v SP.
SP, PA, CMPA - Den v týdnu, Měsíc - nastavitelný formát
Nově lze v okně Ukazatele nastavit textový, nebo číselný formát pro ukazatele:
- Den v týdnu - Plný název, Zkratka, Číselný
- Měsíc - Textový, Číslený
DP - Zpět/Znovu
Do DP byla přidána funkce Zpět/Znovu (Undo/Redo), která umožňuje vracet provedené změny na výstupu.
CMPA - cílení internetu
Do CMPA přibyla volba Použít hlavní CS pro cílení internetu. Při jejím použití, pageviews v načteném Excelu reprezentují pageviews na hlavní CS. Funguje jako 100% behavioral na hlavní CS.
CMPA - inkrementy médií
Do CMPA záložky Reache médií byla přidána skupina sloupců Inkrementy médií. Tj. přírůstek reache média k médiatypu.
CMPA - TV inhome
Na adM datech v CMPA v Nastavení výpočtu přibyla možnost počítat TV pouze inhome, nebo Navíc zobrazit TV inhome. Pokud je tato volba zapnutá, tak se do ratingů a reache televizních spotů nebudou započítávat sledovanosti mimo domov.
Editace vybrané Uživatelské skupiny médií ze Zadání
Vybraná USM se dá dvojklikem (příp. přes pravé tlačítko a vybrání volby Upravit nebo stiskem klávesy F4) otevřít a upravovat přímo ze Zadání a v EDČD.
Rychlá cílová skupina
Do Editoru cílových skupin bylo přidáno pole pro rychlé vytvoření CS, které umožňuje nadefinovat CS ve zkráceném formátu. Např. Z25+ vytvoří CS žen starších 25 let.
Poslední použité položky
Rozbalovací seznam pro výběr CS, NP, Výrazů pořadů a Úprava zadání si pamatují 10 posledních použitých položek a ukládají se zvlášť pro každého uživatele a cloudovou databázi.
Položky, které existují jen v projektu jsou vždy na konci seznamu a označeny ikonou počítače a kurzívou.
Hledání v cloudových stromech
Klávesová zkratka CTRL-F otevírá textové vyhledávání ve všech cloudových stromech:
- Editor cílových skupin
- Editor nákupních podmínek
- Editor uživatelských skupin médií
- Editor výrazů pořadů
- Úprava zadání
- Prohlížeč cloudu
Ostatní
- Editor CS - při otevření se ve stromě označí vybraná hlavní CS
- SP - vylepšení optimalizace, pokud médium nemůže generovat žádné zásahy (žádný reach)
- SP - Výstup - Zakázat nyní nastaví vyplněné hodnoty na 0; Zafixovat nastaví Max. a Min. TRP na vyplněnou hodnotu TRP
- DP - při vytvoření PA z DP se pořadí vybraných spotů nyní bere podle ukazatele Pořadí spotu v bloku
- PA - Seskupení dle ukazatelů - přidán nový ukazatel Cena za 30s
- PA - Kódovníky - přidán nový ukazatel Den v týdnu
- Okno Ukazatele - nově lze duplicitní ukazatele nastavovat každý zvlášť (výpočet pro všechny CS, podmíněné formátování, ...)
- Zrychlení spouštění aplikace